20. huhtikuuta 2014

Where is my baby?

Huhuu, täällä sitä vaan odotellaan ja odotellaan. 40+3 ja erittäin paksuna. Oon melkeinpä luopunut jo toivosta ja epäilen vahvasti, että käynnistykseen mennään vappuna. Jos näin käy niin ensi viikolla pääsiäisen jälkeen alan kyllä olla jo aika kiukkuista juttuseuraa.


Pari päivää sitten luultiin, että nyt se alkoi. Neljän tunnin ajan kelloteltiin supistuksia aina 20 min välein, kunnes ne yhtäkkiä lopahti tosta noin vaan. Eilisen aikana sain ajoittain satunnaisia supistuksia, jotka eivät missään vaiheessa menneet säännöllisiksi. Kipua osassa supistuksista alkaa jo olemaan ja se on välillä pistävää, välillä puristavaa ja välillä viiltävää. Yöt nukun tyytyväisenä ilman supistuksen supistusta ja aamuisin herään pöllämystyneenä, että eikö vieläkään.


Pääisiäinen on ollut tähän asti ohjelmarikasta, joten mieliala on kuitenkin pysytellyt suht iloisena. Perjantaina oltiin juhlimassa kummityttömme 1-vuotissynttäreitä ja koko lauantain vietin ystävän polttareissa. Illalla kun tulin polttareista kotiin, takana oli tapahtumarikas päivä ja olin tosi hyvällä tuulella, kun olin pitkästä aikaa saanut olla ihan tuulettumassa ihmisten ilmoilla enkä neljän seinän sisällä vahtaamassa synnytyksen alkamiseen viittaavia oireita.

Olo alkaa fyysisesti olemaan aika tukala. Päivät menee hyvin ja oon pysytellyt paljon liikkeessä, mutta iltaisin tuntuu että joka paikkaan kolottaa eikä oikein muuta jaksaisi kuin makoilla. Puhuttiin anopin kanssa, että parasta varmaan olisi nyt vaan yrittää miettiä ja suunnitella ihan muita juttuja, jotta mun kroppa ja mieli rentoutuisi. Oon kuitenkin nyt todennut, että mitkään kotikonstiset synnytyksen käynnistysyritykset tuntuvat olevat hupunpuppua ja niillä saa vaan itsensä entistä hermostuneemmaksi. Ehkä mun synnytys käynnistyy, kun oikeasti luovutan ja rentoudun? Mikäli se on mahdollista.. Tosin mulle suositeltiin eilen myös akupunktiohoitomahdollisuutta, mikäli mitään ei pian ala tapahtumaan. Sillä on kuulemma hyvin saatu synnytyksiä käyntiin.

Nyt on kuitenkin vielä kaksi päivää pääsiäislomaa jäljellä. Taidanpa alkaa suunnittelemaan tulevaisuudessa häämöttävää keittiöremonttia ja painua tuonne upeaan aurinkoon nauttimaan lämpimästä keväästä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti