12. elokuuta 2014

Tasan vuosi sitten

Oli maanantai 12.8. ja olin todella väsynyt. Lauantaina oli ollut meidän häät ja niitä koko kuluneen kesän enemmän tai vähemmän järjesteltyäni oli helpottunut että sain vihdoin vain olla. Kaiken suunnittelun jälkeen juhlat oli vihdoin juhlittu ja naimisissa oltiin. Mulla oli vielä pari vapaapäivää jäljellä ennenkuin piti palata takaisin töihin. Ajattelin, että se kaamea väsymys johtui kaiken kasaantuneen stressin purkautumisesta ja nukuin ja nukuin ja nukuin.

Jossain vaiheessa iltapäivällä aloin kuitenkin miettimään pitäisiköhän mun käydä apteekissa. Lauantaina  olisi laskelmien mukaan pitänyt alkaa menkat, mutta ei niitä edelleenkään kuulunut. Viikko ennen häitä olin tehnyt raskaustestin, koska mun rinnat oli epänormaalin kipeät. Tulos oli negatiivinen. Olin ollut vähän pettynyt, mutta ajatelin että olisihan se ollut ihme jos näin nopeasti olisi onnistanut. Häitä edeltävän viikon juoksin paikasta toiseen ja järjestelin juhlapaikkaamme. En kauheasti kerinnyt tuntemuksiani miettiä. Häiden aamuna mun yleensä finnittömään naamaan iski muutama finni ja meinasin myös pyörtyä kampaajalla ennen vihkimistä. Pistin kaiken stressin piikkiin, olihan testi ollut negativiinen.


Menin nyt sitten kuitenkin maanantaina iltapäivällä apteekkiin ja palasin kotiin uuden testin kanssa. Samantien vessaan sydän pamppaillen. Muistan miettineeni, että mitä jos sittenkin olin tehnyt edellisen testin liian aikaisin. Ja positiivistahan se näytti. En tainnut itkeä enkä nauraa, en kertonut kellekään, istuin vaan lamaantuneena yksin kotona ja yritin sisäistää asiaa.

L tuli muutaman tunnin päästä töistä kotiin ja nähtyään mun ilmeen sanoi samantien "ootko sä raskaana". Vasta tällöin tajusin oikeasti, että meillehän tulee vauva. Ihan oikea vauva. Tätä me oltiin toivottu ja kuinka onnellisia oltiin, että se kävi näinkin helposti. Kiitollisia ja onnellisia. Siitä se sitten lähti.

2 kommenttia:

  1. <3 ihana
    Se on jännää kuinka sen hetken pystyy niin hyvin muistamaan kun se tikku näytti positiivista :)

    VastaaPoista