13. syyskuuta 2014

Kadonneen tyylin metsästys




Ennen raskautta mä käytin ihan kivoja vaatteita, seurasin muotia ja päivitin omaa vaatekaappia tasaiseen tahtiin. Ja pakkohan se nyt on itsekin myöntää: raskausaikana mun vaatetyyli ei todellakaan ollut kovinkaan hyvännäköistä. Samaa perustrikoota ja legginsiä päivästä toiseen. En meinannut oikein löytää itselleni mieluisia mammavaatteita, joten mahan kasvaessa kaivelin kaapista niitä löysimpiä vaatteita, niitä mitä nyt sain ahdettua päälleni. Loppuraskaudessa mun päivän asuun kuului yleensä legginsit, pitkä trikootoppi ja joku neuletakki. Samaa tyyliä käytin joskus vuosia sitten kun legginsit oikeasti oli muodissa... Mutta raskausaikana ne vaan oli maailman mukavimmat. No olihan mulla muutamat mammafarkutkin, mutta ei niitäkään aina tehnyt mieli pitää. Trikoo oli vaan niin paljon mukavampaa päällä. Ostin myös viime talveksi vähän isompikokoisen talvitakin, mitä en enää tänä talvena päälleni laittaisi. Eihän se edes ollut mitenkään erityisen kiva.

Nyt kun alan mahtua taas entiseen vaatekokooni, oon pikkuhiljaa innostunut etsiskelemään kadonnutta tyyliäni uudelleen. Mietin tuossa aikaisemmin, että pitäisi täyttää kaappi uusilla syysvaatteilla, mutta nyt oon tullut vähän toisiin ajatuksiin. Tottakai olisi kiva saada uusia vaatteita, mutta miksen käyttäisi noita vanhoja. Idea on vaan se, että pitäisi alkaa yhdistelemään erilaisia asukokonaisuuksia eikä aina vaan lähteä farkuissa ja jossain peruspaidassa liikenteeseen. Eikä pitäisi aina käyttää niitä samoja vaatteita, jotka on jatkuvasti joko menossa pesuun tai kuivumassa pyykkitelineellä.

Käytiin tänään sushilla kaverin kanssa ja päätin ihan repäistä ja laittaa mekon päälle. Ostin tämän valkoisen mekon viime syksynä mahaa ajatellen ja se menikin vielä keskiraskaudessa hyvin päälle. Mekko sopi musta tosi kivasti harmaiden sukkahousujen kanssa. Niihin yhdistin Converset (toimii minkä vaatteiden kanssa tahansa) ja farkkutakin, joka on itseasiassa ostettu vuonna 2010 ja oon käyttänyt sitä jokaikinen syksy ja kevät eikä vieläkään ole kyllästymistä havaittavissa. Tänään oli oikeasti tosi kiva ja pukeutunut olo.

Mutta kuinka moni kotiäiti oikeasti jaksaa erityisesti miettiä asukokonaisuuksia, jos päivän aikana käy korkeintaan vaunulenkillä ja ruokakaupassa? En minä ainakaan. Sen sijaan tästä eteenpäin aion haastaa itseni pukeutumaan kivoihin asukokonaisuuksiin niinä päivinä, kun meillä on jotain sovittua menoa. Samaan haastan kaikki muutkin kotiäidit, joilla on tyyli ollut enemmän tai vähemmän kadoksissa!

4 kommenttia:

  1. Täällä toinen kotiäiti jolla oma tyyli kadonnut jonnekin lasten myötä! Lasten vaatetuksiin tulee kiinnitettyä paljon huomiota, mutta kaipaisin uudistusta omaan vaatekaappiin. Helposti yhdisteltävät, klassiset, tyylikkäät mutta mukavat vaatteet voisivat muuttaa vaatekaappiini :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täällä on käynyt ihan sama, jotenkin oon niin kovasti innostunut pukemaan lasta että oon melkein unohtanut oman tyylini kokonaan.. Mullakin on toi mukavuus nykyään tosi tärkeä kriteeri ja tietysti on hyvä hankkia vaatteita joita tosiaan on helppo yhdistellä erilaisiin asuihin :) Korkokenkiä ei kiinnosta kyllä yhtään enää käyttää, liian epämukavaa mun makuun! :D

      Poista
  2. Mä otan haasteen vastaan!! Nyt kun vauvakin putkahti ulos, ja masu alkaa tästä toivottavasti rivakkaa kyytiä katoamaan, nii pääsee munkin vaatekaapista yhä useampi vanha vaate päälle. Ne tuntuu ihan uusilta kun niitä ei oo päälle saanu ahdettua moneen kuukauteen :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee hyvä! Joo mulla oli sama fiilis tossa keväällä kun kaivoi pitkän tauon jälkeen kaapista vaatteita, joita ei ollut pitkään aikaan käyttänyt raskauden takia! :)

      Poista