16. syyskuuta 2014

Mama kuntoon -projekti käyntiin

Aikani pähkäilin aloitanko jonkin treenivalmennuksen ja lopulta tein päätöksen. Päätin, että tällä kertaa mennään ilman valmennuksia ja yritetään päästä tavoitteisiin ihan itse. Tai no, pienen avun turvin. Mies nimittäin teki mulle uuden salitreeniohjelman. Tänään siis starttasi mun Mama kuntoon -projekti. Seuraavat 8 viikkoa pyrin noudattamaan dieettiruokavaliota ja käymään säännöllisesti salilla treenaamassa. Tuo kaksi kuukautta kuulosti mun mielestä sopivalta pituudelta. Sen jälkeen on hyvä muuttaa ohjelmaa ja katsoa tarvitseeko vähän lisäillä kaloreita ruokavalioon. Oon innoissani!


Tavoitteet: Tarkoitus olisi saada kroppa kiinteytymään joka puolelta, mutta erityisesti vatsan seudulta. Otin tänään before-kuvat, joita on sitten myöhemmin mukava vertailla ja pakko sanoa, että vaikka vaatteilla saa vähäsen huijattua, ettei muka mitään ylimääräistä olisi niin paljas treenihousujen yli pullottava vatsa ei kyllä huijaa ketään, vähiten itseäni! Eli ei muutakun töihin.. Nyt alkuun tarkoituksena on keskittyä muuttamaan sitä olemassa olevaa rasvaa lihakseksi eli kiinteytymään. Muutaman kilon painonpudotus ei olisi pahitteeksi.

Ruokavalio: Olen miettinyt itselleni valmiiksi ruokavalion, jota noudatan päivittäin. Perusterveellistä ruokaa, säännölliset ateriat. Pyrin ainakin alkuun punnitsemaan kaiken mitä suuhuni laitan. Sillä saan myös varmistettua, että varmasti syön tarpeeksi, ei siis niinkään sen takia että söisin liian paljon. Koska en viitsi tällä kertaa pistää liian tiukkaa linjaa, sallin itselleni yhden vapaasyöntipäivän viikossa. Tuolloin pyrin syömään erityisesti hiilareita, joita arkiruokavaliossani tulee olemaan vähemmän kuin mitä tähän asti on ollut. Ja tietysti muistan juoda vettä, usein ja paljon.

Liikunta: Koska kotiäidillä ei kuitenkaan ole loputtomiin aikaa omille liikuntaharrastuksille, olen priorisoinut treenit sijoittumaan salille. Mulla on kaksi treeniä sekä yläkropalle että alakropalle ja näitä pyrin vuorottelemaan vähän sen mukaan, miten usein sinne salille pääsen. 2-4 salitreeniä / viikko. Vaunulenkit ja iltahölkkäilyt on tietysti plussaa.


Kävin aamulla tekemässä ensimmäisen treenin. Aloitin etureisipainotteisesta jalkatreenistä. Kun näin mitä mies oli mulle siihen suunnitellut oli pakko heti kysyä: "Siis oikeestiko kyykkyjä 5 sarjaa putkeen?" Kyykyillä siis lähdettiin ja vieläkin enemmän olisin voinut itsestäni antaa, ensi viikolla vaan lisää painoa mukaan.

Näillä mennään, ainakin motivaatiota tällä hetkellä riittää!

6 kommenttia:

  1. Tsemppiä! ! Mullakin on projekti menossa, ja pitäisi kans ottaa noi ennen kuvat, jotta näkee ihan konkreettisesti mahdollisen edistyksen! :)) kauhean vaikea vaan saada syötyä säännöllisesti arjen keskellä! :D

    nii ja näytät muuten nyt jo hyvältä!!
    Treenipostauksia odotellessa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Joo ennen-kuvat on hyvä ottaa, se auttaa sitten myöhemmin huomaamaan paremmin niitä muutoksia omassa kropassaan, sitä jotenkin tulee aina vähän sokeaksi omalle peilikuvalleen eikä kehitystä välttämättä itse tajua :) Täälläkin välillä saattaa ruokailu-välit esimerkiksi venähtää liian pitkiksi, nyt yritän ihan kellon kanssa vahdata että noin 3h välein tulisi syötyä :D

      Treenipostauksia varmasti luvassa!

      Poista
  2. Tsemppiä, tsemppiä! Harmittaa kun oma treenimotivaatio on kadonnut jonnekin lelulaatikon pohjalle tai lastenvaatekaappiin.. Vaunulenkkeiltyä tulee ahkerasti, ruokavalio ok, mutta lihastreeni tekisi varmasti hyvää. Nimenomaan kiinteytystä ja vähän lihasmassaa kaipaisin, mutta ensin pitäisi etsiä into siihen. Kivoja treenihetkiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kiitos! :) Mulla on motivaatio noussut ihan siellä salilla ollessa, eli kun on mennyt treenaamaan niin se on vaan tuonut lisää intoa jatkaa, eli sinne vaan! :)

      Poista
  3. Tsemppiä! :)
    Mulla alkoi kesällä sovi häämekkoon-projekti ja hyvin meni, kunnes niska sanoi itsensä irti ja sitä hoidettiin melkein kuukausi, sitten iski syysflunssa :/ Jospa sitä ens viikolla pääsisi salillekin asti :)

    http://aitinaomanlainen.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Tsemppiä hei sinnekin, toivottavasti voit nyt paremmin! :)

      Poista