16. lokakuuta 2014

Mama kuntoon -projektin puolivälituloksia

Olen nyt kuukauden ajan noudattanut omaa raskauskilojen pudotus -operaatiotani ja vielä olisi toinen kuukausi edessä. Tällä hetkellä olo ei voisi olla parempi. Vointi on erinomainen, kroppa on alkanut pikkuhiljaa kiinteytymään ja paino on nyt laskenut samaan mitä se ennen raskautta oli. Ajattelin vilauttaa teillekin vähän kuvaa siitä, mitä muutoksia olen projektillani tähän mennessä saanut aikaan.


Niinkuin kuvasta näkyy, painonpudotus ei ole ollut mitenkään huimaa, mutta kroppa on kyllä kiinteytynyt varsinkin tuosta vatsan seudulta. Jenkkakahvat on alkaneet sulamaan ja raskausmahan jäljiltä jäänyt roikkuva alavatsakin pienentynyt. Farkuissa on paljon mukavampi liikkua, kun ne istuvat paremmin vatsan kohdalta.

Loppuprojektin ajaksi toivoisin vielä vähän kiinteytymistä. Salilla oon käynyt nyt sen kolmisen kertaa viikossa, lisäksi ajoittain juoksulenkeillä ja melkeinpä päivittäin pojan kanssa vaunukävelyillä. Treenit sujuvat koko ajan paremmin ja jalkatreeniinkin alan pikkuhiljaa päästä paremmin kiinni, vaikka alku onkin takkuillut. Valitin tuossa miehelle, että mun on ollut niin vaikeaa saada paikkoja kipeäksi jalkatreenin jälkeen ja hänkin oli sitä mieltä, että ei se kipeytyminen välttämättä tarkoita etteikö kehittyisi. Oon nyt yrittänyt joka kerta vähän vaihdella liikkeitä, jotta saisi erilaista tuntumaa lihaksiin ja nyt kyllä toissapäivän treenin jäljiltä tuntuu. On mahtavaa oppia tuntemaan omia lihaksiaan koko ajan paremmin, siitä saa paljon lisämotivaatiota!

Ruokailut on sujuneet suunnitelmien mukaan ja lauantaisin oon syönyt mitä on huvittanut. Siksi kai koko projekti onkin mennyt niin kevyesti ja nopeasti eteenpäin. Ihmeen paljon lisäenergiaa nuo lauantaiset herkkupäivät kyllä antavat tähän hommaan ja ovat myös aineenvaihdunnan kannalta todennäköisesti hyvä juttu. Vedenjuominen tökkii kuitenkin edelleen, miksi on niin vaikea muistaa juoda?

Yksi asia, minkä oon kokenut erittäin tärkeäksi tässä kuluneen kuukauden aikana on läheisten myönteinen suhtautuminen tähän projektiin. Ajatellaan miehen kanssa aika samalla tavalla näistä asioista, että jos on jokin tietynlainen kroppa mitä haluaa tavoitella, niin sitten vaan tehdään mitä sen saavuttaminen vaatii. Oon saanut kotona paljon kannustusta ja tukea ruokavalionkin noudattamiseen ja vaikka meillä on miehen kanssa tällä hetkellä aika erilaiset arkiruokavaliot niin ongelmia ei ole ollut. On ihmisiä, jotka ei ymmärrä dieettien päälle, mutta itse olen sitä mieltä että jokainen tekee niinkuin itsestä hyvältä tuntuu. Se, että kotona kannustetaan ja tuetaan on silti todella tärkeää ja antaa niin paljon lisäenergiaa tähän touhuun.

Mikä teille antaa lisäenergiaa omien tavoitteiden saavuttamiseen?

2 kommenttia:

  1. Mäkin huomaan selkeän muutoksen juuri tuossavatsan alueella :) Oi kun en malta odottaa, että pääsee itsekin taas kiinteyttämään tätä kroppaa! Tämän raskauden jälkeen on varmaan taas sellanen pullamössö vartalo, että oksat pois :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä että jotain muutosta huomaa :) Mulla oli kyllä kanssa epämukava olo omassa kropassa raskauden jälkeen ja ehkä vähän liikaakin otin aluksi stressiä siitä kun mitkään vaatteet eivät istuneet, vaikka eihän se maha yhdessä päivässä siitä mitenkään voi kadota! :)

      Poista