28. marraskuuta 2014

Mä oon Miltsu ja oon 7kk

Moi kaikki mun mamman lukijat.

Täytin eilen 7 kuukautta. Oon siis jo aika iso poika, ainakin omasta mielestäni. En enää jaksa makoilla lattialla niinkuin vauvat, vaan mua kiinnostaa jo muut jutut paljon enemmän.

Parasta just nyt on istuminen. Siitä on tullut niin helppoa, mun on pakko aina vaan uudestaan nousta istumaan, kun osaan sen niin hyvin. Oon myös oppinut seisomaan tv-tasoa, sängynlaitaa, rahia ja sohvapöytää vasten. Oon huomannut, että pöytien päällä on kaikkia kivoja juttuja, mutten oo valitettavasti saanut niitä vielä sieltä otettua. Paitsi kerran melkein sain mamman tietokoneen, mut sit se huomas ja tuli väliin. Se siitä sitten. Oon myös ihan just oppinut konttaamaan, se on aika siistiä. Mutta ryömimällä pääsee kyllä vielä nopeemmin, et jos on tosi kiire esim. kissanruoka-astioiden luokse ennenku mamma tai pappa huomaa niin meen mieluummin ryömien. Tykkään myös katsella aamuisin lastenohjelmia ja leikkiä mun leluilla. Niitä leluja on paljon ja välillä on vähän vaikea valita millä leikkii, mutta on mulla pari lempilelua kuitenkin. Sophie the giraffe ja soittorasia. Just sain pappalta uuden lelun, betoniauton. Se on aika kiva, se osaa myös peruuttaa.

Mun paras kaveri on Gunvald. Se on valkonen ja se on karvasempi kun muut mun kaverit. Gunvaldia sanotaan myös Guniksi, mun mielestä Gunvald on aika vaikea nimi mun ikäisen pojan korvaan. Ollaan alettu leikkimään Gunin kanssa, vaikka mä en oikeen aina ymmärrä mitä leikkiä se leikkii, kun se säntäilee mun ohi ja menee kurkkimaan mua jonkun tuolin takaa. Sitkun mä yritän halata sitä niin se menee pois.

Mä harrastan vauvamuskaria. Se on ihan kivaa, mutta vähän kuitenkin jännää. En oo vielä uskaltanut ite laulaa siellä, marakassia kyllä osaan jo soittaa. Harrastin myös vauvauintia, mutta se loppui vähän aikaa sitten. Harmi, uiminen oli niin siistiä ja ootan kyllä kovasti, että saan mennä jo tavalliseen uimahalliin sukeltelemaan.

Tykkään melkein kaikista jutuista, mutta on mulla kaks asiaa mitä vihaan. Kaikista kamalinta on nenän pyyhkiminen. Olin just nuhassa ja mamma riehui koko ajan niiden nenäliinojen kanssa mun ympärillä. Mä nään jo kaukaa, kun se kaivaa ne nenäliinat esiin enkä tykkää yhtään. Miks nenät pitää pyyhkiä? Toinen mitä inhoon melkeen yhtä paljon kun nenän pyyhkimistä on pukeminen. Kauheesti vaatetta pitää aina ulos pukea ja sit joudun vielä nököttää eteisessä odottamassa ne kuumat vaatteet päällä. Eihän haalari päällä pysty edes ryömimään kunnolla.

Mä oon sellainen sosiaalinen tyyppi, vaikka itse sanonkin. Musta olis kiva vähän useemmin leikkiä muiden lasten kanssa, mutta kyllä aikuisetkin kelpaa jos lapsia ei oo. Saatan välillä vähän ujostella, jos nään uusia ihmisiä, mut ollaan kyl nopeasti jo kavereita. Kun mua ujostuttaa niin mä painan pään äitin rintaa vasten ja sit voi taas vähän kurkata sitä uutta ihmistä. Yleensä ne ei sit kuitenkaan oo yhtään pelottavia ne uudet ihmiset.


Tänään mamma otti musta seitsemänkuukautiskuvia ja mulla oli päällä uusi body Papulta ja maailman mukavimmat leggarit Kappahlista. Mamma osti noi leggarit tyttöjen puolelta, mutta musta ne sopii myös pojille.

Tänään alkaa viikonloppu. Huomenna mulla on hoitopäivä, kun mamma ja pappa on lähdössä ostoksille kahestaan. Mä en oikeen jaksa kauheen pitkään noissa ostoskeskuksissa olla, kun siellä pitää vaan rattaissa istua eikä pääse lattialle niinkuin kotona. Koti on kyl paras paikka.

Hyvää viikonloppua kaikille!
T. Milton

4 kommenttia:

  1. Ihana ja suloinen Milton <3

    VastaaPoista
  2. "Mutta ryömimällä pääsee kyllä vielä nopeemmin, et jos on tosi kiire esim. kissanruoka-astioiden luokse ennenku mamma tai pappa huomaa niin meen mieluummin ryömien." :D

    Jensku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, joo sellasta se on meillä.. :D Paitsi nyt on kyllä opittu konttaamaankin jo nopeasti niin ryömiminen alkaa pikkuhiljaa jo unohtua.. :)

      Poista