28. joulukuuta 2014

Mitä kuuluu treenirintamalle?

Siitä on jo pitkä aika, kun olen viimeksi kirjoitellut treenikuulumisia ja siihen on oikeastaan syynsä. Kun olin dieetillä, mulla oli tietyt tavoitteet ja huomasin selkeitä tuloksia niin tuntui luontevalta niitä tänne kirjoitella. Pakko kuitenkin myöntää, että dieetin jälkeen en ole nyt treenannut kovinkaan tuloshakuisesti. Salilla olen käynyt, mutta treenit on kulkeneet enemmän fiiliksen mukaan ja ihan vaan oman hyvinvoinnin vuoksi.

Salilla olen käynyt edelleen sen kolmisen kertaa viikossa, joskus kerrat on jääneet vaan kahteen. Joulukuun alussa pidin väliviikon treenailusta kiireiden vuoksi ja vaikka silloin vähän harmittikin, niin jälkeenpäin huomasin kuinka hyvää tuo tauko teki mun kropalle. Treenit luisti taas paljon paremmin.
En itseasiassa ole käynyt vaa'alla kohta kahteen kuukauteen ollenkaan. Jotenkin se alkuvuoden jatkuva painontarkkailu loppuraskaudessa ja syksyn maaninen laihdutusvimma kypsytti mut lopulta tuohon vaakaan kokonaan. Vaa'an patterit on olleet loppu nyt siis jo melko kauan, eikä uusia ole ollut tarvetta ostaa tilalle. Ja tämä vaa'attomuus on tuntunut kyllä niin hyvältä! Tällä hetkellä sitä tuntuu, että on vihdoin tyytyväinen omaan kroppaansa eikä pieniä kilonvaihteluja jaksa juuri nyt seurailla. Ja näin joulun jälkeen tuskin kannattaisi edes vaa'alle astua, sen verran on nimittäin tullut herkkuja ahdettua viime päivien aikana!

Vaikken mitenkään tuloshakuisesti olekaan nyt treenaillut salilla, vaan ihan oman mieleni iloksi niin olen kuitenkin huomannut, että voimatasot on vihdoin alkaneet nousta ikäänkuin huomaamatta. Jalkatreeneissä uskaltaa jo laittaa enemmän painoa tankoon ja oikeastaan muissakin lihasryhmissä. Osittain uskon myös lisääntyneellä hiilarien syömisellä olevan vaikutusta tämän kanssa. Olen taas alkanut syömään ihan kiitettävästi hiilareita ja huomaan sen vaikuttavan kunnolla myös voimatasoihin. Tapaninpäivänä kävin jouluherkuttelujen jälkeen salilla ja vaikka olikin vähän ähky olo niin jotenkin tuntui, että jaksoi vaikka mitä. Vaikka yritänkin edelleen syödä paljon proteiiniakin niin mulla tuli jossain vaiheessa totaalikyllästyminen maitorahkaan ja nyt olisi etsinnässä jokin hyvä uusi proteiinipitoinen välipala. Mitä te yleensä syötte välipalaksi? Ja mitäs teille kuuluu treenirintamalle? Onko tullut liikuttua myös joulunaikaan?

6 kommenttia:

  1. Kiva kuulla että olet sinut itsesi kanssa :) Lepoviikko silloin tällöin tekee kyllä hyvää ja itsekin huomaa lepoviikon jälkein usein voimatasojen nousevan.

    Mä syön välipalaks erilaisia smoothieita, hedelmiä, kasviksia, riisikakkuja, leikkeleitä (kalkkuna,broiler...) sit mikroleipä on helppo ja nopee välipala, munia sellasenaan harvemmi. Pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä... onhan näitä :D

    Täällä treenirintamalle kuuluu oikein hyvää. Tuntuu että oon ihan tulessa ja koko aika huomaa voimatasoissa kehitystä. Kävin tällä viikolla 3x salilla. Ihanaa kun pääsi aamuaikoihin meneen kun mies ollut kotona :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että sulla luistaa treenit hyvin! Munkin tekisi mieli nyt vuoden alusta aloittaa joku ihan uusi saliohjelma :) Aamutreenit on munkin suosikkeja, päivä lähtee yleensä hyvin käyntiin ja salilla on enemmän tilaakin!

      Poista
  2. Täällä aloitellaan ensi viikolla "taas" salitreeni tosissaan. Ostetaan ukon kanssa 5kuukaudeksi kortit. Joulunaikaan ei tullut juurikaan liikuttua pallomaisen täyden olon takia, huoh. No mut hyvää oli! Joulu mätöt siis. Syksyllä ajattelin alottavani salitreenin ja kävinkin salilla kuukauden ja siihe se jäi. En ollut vielä valmis palaamaan treenin pariin. Oli hirmuinen huono fiilis "hylätä" oma 3-kuinen vauva hoitoon oman treenin takia, joten aloitin kovat vaunulenkit joihin olin tyytyväinen ja sekin jäi kun alkoi armottomat vesisateet ja nyt on kotona kotitreeniä vedetty fiilisten mukaan ja nyt on sellainen olo, että tämä mamma tarvii salitreeniä ja poikakin jo 8kk kohta niin ei enää niin pahalta tunnut mummolaan jättäminen siksi puoleksi toista tunniksi ja itsellekin tulee parempi fiilis ja kroppa kiittää + pää, kun käy vetäsemässä rauhassa hikitreenin :) Ja varsinkin, kun aion jatkaa kotona oloa pojan kanssa niin jotai harrastustakin tälle äipälle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se tekee kyllä hyvää, että on omiakin harrastuksia! :) Mä lähdin aika aikaisin salille pojan ollessa melko pieni, jännitti vähän aluksi ja sitä yritti yleensä käydä silloin kun poika nukkui, mutta hyvin se meni kun on yleensä vaan vähän aikaa poissa :) Hauskaa salitreenien aloitusta sulle!

      Poista
  3. Suuren lauhdutuksen jälkeen menin valitettavasti samoihin vanhoihin tapoihin ja kiloja alkoi tulla takas.Eilen aloitin niiden kilojen pudotuksen ja harmikseni huomasin kuinka nopeasti kuntoni on laskenut huomattavasti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei mullakaan ruokavalio ole ollut yhtä terveellinen nyt kuin mitä se dieetillä oli, mutta ehkä tässä joulun jälkeen onnistuu taas vähän ryhdistäytymään. Kuntosi varmasti palautuu taas nopeasti! :)

      Poista