18. toukokuuta 2015

Syy jatkuvaan puhelimen käyttöön

Olen viimeaikoina saanut kotona hieman kommenttia siitä, että olen nykyään koko ajan puhelin kädessä. Ja pakko kyllä myöntää, että vähän liiankin usein tulee nykyään selailtua puhelinta. Meneeköhän tämä jo liiallisuuksiin: olin sitten ruokapöydässä, sohvalla katsomassa leffaa tai kaupassa ostoksilla, niin selailen puhelinta. Aamulla herätessäni nappaan ensimmäiseksi puhelimen käteen ja viimeiseksi nukkumaan käydessä selailen sitä yhä. Tiedostan kyllä itsekin, että puhelimen käyttöni on tässä viime aikoina lisääntynyt. Arvaatteko mistä löytyy syy?

Instagramistapa tietenkin. Voiko koukuttavampaa palvelua enää olla? Inspiroivia kuvia toisensa perään ja palvelu on lisäksi todella helppokäyttöinen. Instagramin suosio tuntuu olevan nousussa koko ajan ja miten mielenkiintoista onkaan bongailla kiinnostavia profiileja.


Moni käyttää Instagramia blogin rinnalla ja itsekin tulee seurailtua muiden bloggareiden profiileja. Mielestäni Instagram ja blogi tukevat tosi kivasti toisiaan ja siksi seuraankin monta lukemistani blogeista myös Instan puolella. Oma profiilini, @yhteenkasvettublogi, päivittyy nykyään aktiivisesti yleensä 2-4 kertaa päivässä. Blogin profiilista mm. löytyy kuvia pojasta ja tämän puuhailuista, meistä yhdessä, itsestäni, kuvia meiltä kotoa ja vaatejuttuja. Samoilla aihealueilla siis liikutaan, kuten täällä bloginkin puolella, mutta reaaliaikaisemmin.


Moni teistä lukijoista jo seuraileekin meitä Instan puolella ja mikäli ette vielä seuraa niin tervetuloa sinnekin! Tämä puhelinriippuvainen tulee edelleen jatkamaan kuvien lisäilyään. Välillä voisi kuitenkin olla ihan hyvä havahtua tuolta puhelinmaailmasta ja viettää aikaa iltaisin ihan perheen kesken. Mies itseasiassa juuri ehdotti, josko pitäisin tässä lähiaikoina yhden puhelimettoman päivän. Heh, saa nyt nähdä uskaltaako sitä lähteä kokeilemaan..

Onkos siellä muita, joilla on jatkuvasti puhelin kädessä?
Miten aktiivisia Instagramin käyttäjiä olette vai käytättekö ollenkaan?

SEURAA BLOGIA BLOGLOVINISSAFACEBOOKISSA TAI INSTAGRAMISSA

16 kommenttia:

  1. Munpa täytyy ruveta seuraamaan teitä instankin puolella!:) Ja joo meillä sama juttu, koko ajan saan huomautteluja siitä, kun mulla on puhelin kädessä. Mutta totta se on, niinkuin sanoit insta, fb ym on koukuttavia! Välillä yritänkin pitää tarkoituksella vähän taukoa somesta, kirjaudun ulos kaikilta mahdollisilta tileiltä, jotta en ole koko ajan puhelin kourassa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa!! :) Mäkin voisin välillä kyllä kirjautua ulos tuolta Instasta, nyt sinne tulee klikkailtua itsensä sisään vähän liiankin helposti :D

      Poista
  2. Täälläkin yks jolla puhelin KOKOAJAN kädessä.. oikein hävettää! Instagram päivittyy monta kertaa päivässä @helmissah

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muakin on alkanut vähän hävettämään aina välillä, varsinkin jos on muita ihmisiä ja huomaan taas liikuskelevani puhelimen kanssa.. :D

      Poista
  3. Joo kyllähän se insta koukuttaa... paitsi nyt huomasin, että en ole käynyt koko päivänä kuin kerran vaan siellä :D

    VastaaPoista
  4. Mä oon koukussa koko someen ja saan kans usein kuulla mieheltäni, että voisin laittaa puhelimen pois kädestä - jos se ei siis oikeasti ole kasvanut siihen kiinni :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, mustakin vähän tuntuu että puhelin on alkanut kasvaa käteen kiinni.. Tekisi kyllä varmasti hyvää välillä pitää niitä vapaapäiviä somesta :)

      Poista
  5. Jep, sama! Mä valitin ennen miehelle kun sillä oli jatkuvasti puhelin kourassa, nyt se pahempi oon näköjään minä.. Hups :D Itse olen nyt pyrkinyt siihen että puhelin ei tule makkariin mukaan, koska sitten se tosiaan on päivän ensimmäinen ja viimeinen tapa .

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä mies somettaa tooosi harvoin ja minä monta kertaa senkin edestä :D Mutta vois tosiaan alkaa jättämään puhelimen kokonaan makkarista pois, nyt kotona ollessa kun ei tarvitse käyttää kännykän herätyskelloa!

      Poista
  6. Heips! Toi puhelimen käyttö tuntuu olevan nykyään kaikilla addiktion ja ongelman välimaastossa :D Mut haastan sut tekeen "11- Haasteen" - Ohjeet löydät täältä: http://onewayoranother0.blogspot.fi/2015/05/haaste-11.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos haasteesta! Jep, siitä on tainnut muodostua pienoinen ongelma aika monelle :D

      Poista
  7. Instagram on kyllä puhelimen räpläyksen suhteen kaiken pahan alku! :D joskus huomaan, että oon jo avannut instan ennen kuin edes tajuan, mitä olen tekemässä. Yritän kyllä etten hirveesti lapsen nähden olis puhelin kädessä, mutta joskus se insta vaan aukee ihan kuin itsestään....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on ihan sama... Yhtäkkiä vaan huomaa, että taas selailee muiden kuvia. Sitä on vaan liian utelias pysymään sieltä poissa, kun tietää että koko ajan sinne kuitenkin lisäillään uusia kuvia :D

      Poista
  8. Insta on kyllä niin petollinen :D Mulla meinaa lähteä juuri sen kanssa aina lapasesta puhelimen näprääminen. Aika hyvin oon kuitenkin pitäytynyt omissa some-säännöissäni vaikka välillä poikkeuksia onkin :) Mulla oli pitkään luonnoksissa tulossa juttu tästä mut se ei sitten koskaan nähnyt päivänvaloa.. nyt voisinkin sitä alkaa kirjoittaa taas :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoita ihmeessä, tää on varmasti aihe mikä puhututtaa! Mulla ei ole minkäänlaisia some-sääntöjä, pitäisi vissiin luoda sellaiset... :D

      Poista